Sunday, 15 May 2016

Warden gunting rambut pelajar, ibu lapor polis

KUALA ROMPIN - Ibu bapa seorang pelajar perempuan sebuah sekolah menengah agama (SMA), di sini, mendakwa kecewa dengan tindakan warden asrama yang memotong rambut anaknya tanpa alasan kukuh.

Tindakan warden terbabit menyebabkan pelajar yang berusia 14 tahun itu trauma selain tidak mahu pergi sekolah dan kerap kali menangis di rumah.

Ibu pelajar yang hanya mahu dikenali sebagai Rosnah berkata, anaknya sendiri memilih untuk memasuki SMA berkenaan dan dia serta suami tidak menghalang, sebaliknya memberikan sokongan.

"Anak saya telefon sambil menangis sebab tak nak rambutnya dipotong, kononnya ada kutu.

"Masalah kutu ni bukan daripada anak saya, tapi pelajar lain. Tapi dia yang dipaksa potong rambut," katanya kepada pemberita ketika ditemui di sini.

Rosnah berkata, selepas kejadian itu, anaknya tidak mahu lagi pergi ke sekolah kerana mengalami tekanan.

"Saya ambil dia bawa balik rumah, malah saya juga jumpa warden tu.

"Tapi, warden tu tak bagi penjelasan yang logik dan konkrit sebab dia ambil tindakan macam tu," katanya.

Menurutnya, anaknya memang suka berambut panjang, justeru tindakan warden memotongnya hingga paras leher secara paksa, menyebabkan anaknya tertekan.

“Saya tak ada masalah anak nak berambut pendek atau panjang tetapi kemahuan dia nak berambut panjang saya hormati. Jadi, tak sepatutnya warden ni potong rambut dia sampai macam tu sekali.

"Malah, pengetua ada mohon maaf ketika pertemuan kami, tapi sikap warden yang terus tidak mahu mengakui kesilapan sama sekali tak boleh diterima," katanya.

Dia berkata, susulan insiden Mac lalu itu, anaknya kini ditukarkan ke sekolah menengah kebangsaan (SMK).

Difahamkan, Rosnah turut membuat laporan polis dan mahu merujuk isu berkenaan di Jabatan Agama Islam Pahang (Jaip) namun sehingga kini tiada perkembangan mengenainya.

Sinar Harian

We Share because We Care

1 comment:

  1. Halo semuanya, Nama saya Siska wibowo saya tinggal di Surabaya di Indonesia, saya seorang mahasiswa, saya ingin menggunakan kesempatan ini untuk mengingatkan semua pencari pinjaman untuk sangat berhati-hati karena ada banyak perusahaan pinjaman penipuan dan kejahatan di sini di internet , Sampai saya melihat posting Bapak Suryanto tentang Nyonya Esther Patrick dan saya menghubunginya melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Beberapa bulan yang lalu, saya putus asa untuk membantu biaya sekolah dan proyek saya tetapi tidak ada yang membantu dan ayah saya hanya dapat memperbaiki beberapa hal yang bahkan tidak cukup, jadi saya mencari pinjaman online tetapi scammed.

    Saya hampir tidak menyerah sampai saya mencari saran dari teman saya Pak Suryanto memanggil saya pemberi pinjaman yang sangat andal yang meminjamkan dengan pinjaman tanpa jaminan sebesar Rp200.000.000 dalam waktu kurang dari 24 jam tanpa tekanan atau tekanan dengan tingkat bunga rendah 2 %. Saya sangat terkejut ketika saya memeriksa rekening bank saya dan menemukan bahwa nomor saya diterapkan langsung ditransfer ke rekening bank saya tanpa penundaan atau kekecewaan, segera saya menghubungi ibu melalui (estherpatrick83@gmail.com)

    Dan juga saya diberi pilihan apakah saya ingin cek kertas dikirim kepada saya melalui jasa kurir, tetapi saya mengatakan kepada mereka untuk mentransfer uang ke rekening bank saya, karena saya berjanji bahwa saya akan membagikan kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres atau penundaan.

    Yakin dan yakin bahwa ini asli karena saya memiliki semua bukti pemrosesan pinjaman ini termasuk kartu ID, dokumen perjanjian pinjaman, dan semua dokumen. Saya sangat mempercayai Madam ESTHER PATRICK dengan penghargaan dan kepercayaan perusahaan yang sepenuh hati karena dia benar-benar telah membantu hidup saya membayar proyek saya. Anda sangat beruntung memiliki kesempatan untuk membaca kesaksian ini hari ini. Jadi, jika Anda membutuhkan pinjaman, silakan hubungi Madam melalui email: (estherpatrick83@gmail.com)

    Anda juga dapat menghubungi saya melalui email saya di (siskawibowo71@gmail.com) jika Anda merasa kesulitan atau menginginkan prosedur untuk mendapatkan pinjaman

    Sekarang, yang saya lakukan adalah mencoba untuk memenuhi pembayaran pinjaman bulanan yang saya kirim langsung ke rekening bulanan Nyonya seperti yang diarahkan. Tuhan akan memberkati Nyonya ESTHER PATRICK untuk Segalanya. Saya bersyukur

    ReplyDelete


EmoticonEmoticon