Thursday, 11 June 2020

Guna cuti sekolah ganti sesi pembelajaran dalam penilitian - Dr Radzi

PUTRAJAYA - Kementerian Pendidikan Malaysia (KPM) masih meneliti untuk melakukan perubahan bagi takwim persekolahan termasuk kemungkinan menggunakan tempoh lazim cuti persekolahan untuk menggantikan sesi pembelajaran.

Menterinya, Dr Radzi Jidin berkata, perkara itu tidak diputuskan sebelum ini kerana masih tiada tarikh memulakan sesi persekolahan yang ditetapkan.

Bagaimanapun katanya, mengambil kira pengumuman tarikh yang telah dibuat, perkembangan hasil penelitian berkenaan akan dimaklumkan dalam masa terdekat.

"Kita sedang teliti dan analisa jika ada perkembangan kita akan maklum dalam masa terdekat.

"Sebelum ini tak ada tarikh (persekolahan bermula). Jadi sekarang kita lihat keperluan susun semula takwim dan akan umum masa terdekat," katanya dalam Sidang Akhbar Khas KPM di sini semalam.

We Share because We Care

4 comments:

  1. Ritu kata takwim x berubah. Ingat cikgu xdatang tu suka suka? Dah la x bleh p sekolah, kena belajar bab online macam babi itu ini nak kena tahu. Nak usik takwim cuti pasai apa? Korang ni nak menekan je..jangan jadi serupa Zionis Yahudi...penjawat awam lain tahun ni jangan amik cuti tahun, ganti blik. TAK BOLEH CUTI. Dulu dah bodoh, jangan sekarang 2 kali bodoh. Bodoh sungguh. Sebab kat Malaysia bertuah ni, cadangan bodoh akan digunakan..lahir dari orang2 bodoh. Kalau kena usik cuti cikgu, aku doakan siapa terlibat dengan perkara ni semoga Allah bagi dia tiafa ketenangan hidup, ahli keluarga hidup atau mati, susah, mampos seksa dalan kubor, hidup x tenang, biar ter seksa sakaratul maut masa nak mampos.

    ReplyDelete
  2. Cikgu tak datang tu sebab PKP... Bukan saja2... Kalau nak usik cuti, nak bayar elaun lebih ka? Kalau nak potong elaun menteri, bagi dekat cikgu, boleh la.

    ReplyDelete
  3. Cikgu bukan cuti masa pkp tahu, cikgu bekerja dari rumah, buat pdp online, ringkasan mengajar, cari bahan dan sebagainya. Kalau nak ubah takwim cuti, masa pkp xyah buat pdp online.

    ReplyDelete


EmoticonEmoticon